Praktiske oplysninger


Kære beboer i Sommerdyb

  • Har du et spørgsmål, så tjek først, om svaret står nedenfor.
  • Har du en mindre opgave, så tjek nedenfor, om du selv kan løse opgaven.
  • Har du en større, ikke akut, opgave, så skriv til bestyrelsen: sommerdyb@gmail.com 
  • Har du akut behov for at kontakte bestyrelsen (vand, kloak, etc.), så bank på eller ring til én af os (se telefonliste under Andelsboligforening).
  • Har du akut behov for at få hjælp til en skade (sprunget vandrør, lækket gasledning, etc.), kan du selv kontakte vores ejendomsadministrator DEAS’ vagtcentral. Læs mere lige nedenfor under 24/7 vagtcentral.

Venlig hilsen
Sommerdybs bestyrelse

Her finder du informationer om at bo i Sommerdyb

24/7 vagtcentral
Sommerdybs ejendomsadministrator DEAS har en døgnåbent vagtcentral, der kontaktes ved akutskader. En akutskade defineres som:

– En skade, der ikke kan afvente en udbedring eller begrænsning
– En skade, hvor der er fare for lejers/lejernes sikkerhed
– En skade, som vil vokse i omfang og udgift, hvis den ikke udbedres øjeblikkeligt

Indenfor normal åbningstid ringer du til DEAS: 70 30 20 20
– mandage – torsdag kl. 09-16
– fredage kl. 09-15

Udenfor normal åbningstid ringer du til vagtcentralen: 70 30 20 90
– mandage – torsdage kl. 16-09
– fredage kl. 15 – mandage kl. 09

Affald
Affaldscontainere står i porten: 3 containere til køkkenaffald og 5 specialcontainere til pap, papir, hård plast, metal og elektronik samt en affaldsstander til batterier.
Papkasser m.m. skal slås sammen, før de smides i papcontaineren.
Glas (flasker, glasbeholdere m.m.) skal afleveres i glascontainer ved Dybbølsgade 23.
Køkkenaffald tømmes hver uge, pap og papir efter behov mens elektronik, hård plast og metal tømmes hver 4. mandag. Se også el-skrald, storskrald, juletræer og Miljøbilen.

Affaldsafhentning
Affaldsafhentning (ud over normal afhentning) kan bestilles på: http://www.nemaffaldsservice.kk.dk/ 

Affaldsansvarlig
Københavns Kommune beder om en kontaktperson for affald i hver andelsboligforening. I Sommerdyb er formanden den affaldsansvarlige. Det er kun den affaldsansvarlige, der kan bestille afhentning af storskrald.

Affaldskalender
Kalender med tømmedage for alle affaldstyper kan hentes på: www.kk.dk/affald 

Affaldsspand (gade)
Hvis der skal opstilles flere affaldsspande på Dybbølsgade, kan man kontakte:

Teknik- og Miljøforvaltningen
Center for Renhold

Altan (etablering)
Sommerdyb fik etableret altaner i 2011 af byggefirmaet:

Jørgensen & Sønner as
Hovmarksvej 17
4100 Ringsted
Telefon: 57 61 71 13
Mail: mail@jorgensen-sonner.dk
Web: www.jorgensen-sonner.dk
Web: www.nyaltan.dk

Altan specifikationer:
Altan specifikationer (1)
Altan specifikationer (2)

Altan (husorden)

Vedligeholdelse
Det er den enkelte beboer, der har pligt til at vedligeholde altanen. Afløb skal holdes rene, så tilstopning undgås. Det anbefales at give håndliste og gulvbrædder olie 1-2 gange om året. Ved behov for pletmaling af altanrammen og altandøren kontakt bestyrelsen for lån af maling.
Altan vedligeholdelse

Læsejl
For et ensartet udseende er det kun tilladt at opsætte læsejl i samme farve og materiale, som det eksisterende.
Læsejl vedligeholdelse

Altankasser

Det er tilladt at opsætte altankasser, når disse sikres forsvarligt. For at skabe et ensartet præg benyttes blomsterkasser i sort zink på udvendig side af altanen. Ved brug af andet materiale/farve, hænges disse indvendigt på altanen.

Grill
For at minimere lugtgener og brandfare ved brug af grill på altaner skal der anvendes grillstarter (helst elektrisk) ved optænding og i det hele taget udvises hensyntagen til de omkringboende. Brug af engangsgrill er ikke tilladt.

Rygning
Ved rygning på altanen er det ikke tilladt at aske og smide cigaretskodder udover altanen.

Foderbrætter/fugle
Det er ikke tilladt at foretage fodring af fugle og dyr fra altan eller opsætte foderbræt, fugleneg og lignende.

Fyrværkeri
Der må ikke affyres fyrværkeri fra altanerne.

Altan (løst bræt)
Bemærk at gulvbrættet nærmest døren skal ligge løst, så man kan komme til afløbet, der fører til nedløbsrøret.

Altan (lån)
Se oplysninger om altanlån under Andelsboligforening (kodeordsbeskyttede sektion).

Altan (træværk)
I tørre perioder vil træværk, dvs. håndlister og terrassebrædder, tørre ud og revne, hvis det ikke holdes fugtigt. Man kan enten vande træværk eller mætte det med træolie.

Altan (vedligeholdelse)
Altan vedligeholdelse
Læsejl vedligeholdelse

Altandør
Altandøren er malet i hvid farve RAL 9010. Hængsler, greb, stanglås m.m. bør smøres en gang om året med syrefri olie.

Ansvar
Hvad er andelsboligforeningen ansvarlig for? Og hvad er andelshaver ansvarlig for? Læs herom i vedtægterne under Andelsboligforening.

Arbejdsdage
Der afholdes to arbejdsdage om året, hhv. 1. søndag i april og 1. søndag i oktober (jf. husorden). Det er tilstrækkeligt at én beboer pr. andel møder op og deltager aktivt. Alderspensionister er fritaget for deltagelse. Beboere kan vælge imellem at deltage i arbejdsdagen, at få en opgave til tidligere/senere udførelse eller at betale sig fra at deltage. Afbud til arbejdsdagen koster 400 kr. At blive væk uden afbud koster 500 kr. Beløbet trækkes sammen med huslejen hhv. 1. juni og 1. december.

Materiale til indkaldelse og afholdelse af arbejdsdage:
Sommerdyb Arbejdsdag – plakat (skabelon)
Sommerdyb Arbejdsdag – afbud (skabelon)
Sommerdyb arbejdsdag – registrering af fremmødte (skabelon)
Sommerdyb Arbejdsdag – opgaver (skabelon)

Barnevogne (klapvogne)
Barnevogne og klapvogne må stilles i indgangspartierne. Der opfordres til, at “vognparken” er ryddelig og til mindst mulig gene for de andre beboere.

BBR-meddelelse
BBR står for Bygnings- og BoligRegisteret. I forbindelse med køb eller salg af andel kan man rekvirere en BBR-meddelelse fra Københavns Kommunes Center for Byggeri. Læs mere på www.bbr.dk

Belysning
Beboerne er ansvarlige for selv at indkøbe og skifte elpærer på trappeafsatser (for- og bagtrappe) ud for egen lejlighed. Bestyrelsen er ansvarlig for indkøb og skiftning af lysstofrør og elpærer på fællesarealer (loft, kælder og indgangsparti ved hoveddøren).

Beplantning (gård)
Stina (Sommerstedsgade st.tv.) er ansvarlig for beplantningen i gården. Har du ønsker eller forslag til beplatningen, så tag kontakt til Stinna.

Bestyrelse
Se medlemmer af bestyrelsen under punktet Kontakt.

Bestyrelse (kontakt til)
Kontakt bestyrelsen ved at maile til sommerdyb@gmail.com. (Mailboksen tjekkes ca. hver 14. dag). Eller læg en seddel i en af vores postkasser. Er din henvendelse akut, så kom og bank på eller ring til en af os (telefonliste under Andelsboligforening i den kodeordsbeskyttet sektion).

Bestyrelse (møder og mødereferat)
Bestyrelsen holder bestyrelsesmøde ca. 10 gange om året. Mødereferat fra bestyrelsesmøder kan læses under Andelsboligforening (kodeordsbeskyttet sektion).

Bestyrelse (valg)
Medlemmer af Sommerdybs bestyrelse vælges på den årlige generalforsamling. Formanden vælges for en 1-årig periode. Medlemmer samt suppleanter vælges for en 2-årig periode. Alle beboere i Sommerdyb kan opstille til bestyrelsen.

Bestyrelsens opgaver

Mødeaktivitet
– bestyrelsesmøde (ca. 8-10 gange årligt)

– bestyrelsesmødereferat

Kontakt til ejendomsadministrator
– kontakt til DEAS (se kontaktdata under Ejendomsadministration).

Fakturagodkendelse
– godkende faktura (på mail sendt fra DEAS)
– modtager bestyrelsen papirfaktura, skal leverandøren informeres om, at faktura skal mailes til DEAS på adressen: faktura@deas.dk

Brevhoved på faktura, der mailes til DEAS fra leverandører, skal være:
A/B Sommerdyb
C/O Deas A/S
Dirch Passers Alle 76
2000 Frederiksberg

Budgetgodkendelse
– godkende månedligt budget via Bestyrelsesweb
 DEAS Bestyrelsesweb (introduktion)

Akut drift af ejendommen

– håndtere akutte skader (brand, vand, kloak, rotter m.m.)
– kontakt evt. ejendomsadministrators 24/7 vagtcentral i akutte tilfælde (Læs mere under øverst punkt: 24/7 vagtcentral )

Generel drift af ejendommen
– godkende ændringer af andelsboliger (reparation, ombygning m.m.)

– bestille storskrald og el-skrald (se Storskrald og El-skrald)
– bestille juletræsafhentning (se Juletræer)
– aflæse el-forbrug på fælles arealer (se El-aflæsning – fællesareal)
– tjekke brandalarmer på fælles arealer (se Brandalarm)
– tjekke kælder og loft ved ekstremt vejr (se Skybrud, Storm, Sne og Vinter)

Generalforsamling
– afholde årlig generalforsamling (se Generalforsamling)

Arbejdsdage
– afholde 2 arbejdsdage om året (se Arbejdsdage)

Fremleje, salg og køb af lejligheder

– godkende fremleje
– være tilstede ved vurdering af lejlighed, der skal sælges (1-2 bestyrelsesmedlemmer)
– modtage vurderingsrapport af lejlighed, der skal sælges (sendes til Sommerdybs formand til orientering)
– underskrive købskontrakt (Sommerdybs formand + 1-2 bestyrelsesmedlemmer)
– godkende ny køber (samtale med 2 bestyrelsesmedlemmer)
Læs mere under Salg af lejlighed og Vurderingsrapport.

Information

– opdatering af sommerdyb.dk
– besvare emails til sommerdyb@gmail.com
– orientering af beboere (generalforsamling, arbejdsdage m.m.)
– informationsmøde med nye beboere

Bestyrelsesweb
Sommerdybs ejendomsadministrator DEAS tilbyder adgang til Bestyrelsesweb for Sommerdybs bestyrelse. Her kan bestyrelsen se foreningens regnskabstal, beboernes grundoplysninger samt bestyrelsens og DEAS’ kontaktoplysninger. Læs mere her: DEAS Bestyrelsesweb (introduktion)

Brandalarm

Fælles arealer
Der er opsat brandalarm i port (brandfare i skraldecontainere), kælder, opgange og loft. Brandalarmer bør tjekkes regelmæssigt, fx i forbindelse med arbejdsdage.

Private lejligheder

Beboerne opfordres til at opsætte brandalarmer i egne lejligheder.

Brænde
Der må ikke opbevares brænde i kælderen (jf. husorden).

Byfornyelse
Oplysninger om endelige byfornyelsesbeslutninger for området Sommerstedsgade / Dybbølsgade kan findes i Tingbogen.

Cirkulationspumpe
Cirkulationspumpen er tilkoblet varmtvandsbeholderen i varmerummet. Læs mere under Varmerum.

Cykler (anbringelse)
Cykler kan parkeres i gården eller i et af cykelstativerne på gaden. Indenfor en radius af 30 meter fra begge hoveddøre er der 75 cykelpladser. Parker venligst din cykel, og dine gæsters cykler, i eller i nærheden af cykelstativerne – og ikke op ad husmuren eller op ad de runde blomsterbede.

Cykler (bortskaffelse)
Med jævne mellemrum ryddes der op i cykelparken i gården. Bestyrelsen orienterer herom i god tid. Cykler, der ikke bruges mere, kan afleveres gratis til:

Baisikeli Cykelhandel
ved Dybbølsbro Station
www.baisikeli.dk

Cykler til Baisikeli bliver sendt til Afrika og går til et godt formål. Alternativt kan cykler bortskaffes som storskrald. Se Storskrald (cykler).

Distortion
Der henstilles til, at beboerne holder port og hoveddøre lukkede under Distortion musikfestival i starten af juni.
Distortion plakat

Dørklokke
Der henstilles til, at beboerne tjekker, hvem der lukkes ind i opgangene, når der ringes på dørklokken og “postbudet”, “trappevaskeren” og “reklamerne” vil ind!

Ejendomsadministration
Sommerdyb administreres af:

DEAS
Dirch Passers Allé 76
2000 Frederiksberg
Telefon: 70 30 20 20
Web: www.deas.dk
Kontaktperson:
Monika Øgaard-Nielsen
Direkte telefon: 39 46 64 30
Direkte mail: mni@deas.dk

Ejendomsadministrationsaftale
Aftalen kan ses under Andelsbolig (kodeordsbeskyttede sektion).

Ejendomsadministrators opgaver
Sommerdyb er DEAS Plus kunde hos Deas (som 90% af DEAS’ andre kunder). Det betyder, at DEAS står for:

24/7 vagtcentral
– døgnbemandet vagtcentral, der sørger for, at der bliver rykket ud til akutte skader. Læs mere under 24/7 vagtcentral.

Generel administration af Sommerdyb
– opkrævning og bogføring
– betaling af fakturaer (se liste i kodeords-sektionen under Andelsboligforening)
– betaling af udlæg (læs mere under Udlæg)
– udarbejdelse af årsregnskab og driftsbudget
– ajourføring med gældende lovgivning og praksis
– ajourføring af Sommerdybs Digital Postkasse

Generel rådgivning
– opstartsmøde med ny bestyrelse
– budgetmøde med bestyrelsen
– forhold vedr. vedtægter, regnskaber og budgetter
– sædvanlige foreningsspørgsmål
– henvendelser fra beboerne

Køb og salg af lejligheder
– udarbejdelse af købskontrakt

Generalforsamling
– budetmøde med bestyrelse forud for generalforsamling

– indkaldelse til generalforsamling
– deltagelse i generalforsamling
– udsendelse af referat
(DEAS kan, mod merbetaling, dirigere generalforsamlingen og skrive mødereferat. Sommerdybs bestyrelse har valgt selv at stå for disse opgaver).

Foreningstjek hvert 2. år
– gennemgang af vedtægter, forsikringsaftaler, lån og vedligeholdelsesplan

Web Bestyrelse
– giver online adgang til foreningsdata, beboerdata og kommende ejerskifter for Sommerdybs bestyrelse. Læs mere her: DEAS Bestyrelsesweb (introduktion)

Rabat på tilvalgsydelser (som DEAS Plus kunde)
– fx juridisk bistand, ejendomsservice, vedligeholdelsesplan, byggeteknisk rådgivning, energirådgivning, byggesagsadministration, arkitektbistand og mæglerydelser. Læs mere og se prisliste på www.deas.dk

Ejendomsvurdering
Se den kodeordsbeskyttede sektion under Andelsboligforening.

El (fælles areal)
Elektricitet på fælles arealer (trappeopgange, kælder og loft) kan afbrydes eller tilsluttes i el-skabet, der sidder til højre for indgangen i nr. 29. Ekstra sikringer ligger i Bestyrelsens kælderrum.

El-aflæsning (fælles areal)
Bestyrelsen aflæser Sommerdybs fælles el-forbrug (trappeopgange, kælder og loft). El-måleren sidder til højre for indgangsdøren i nr. 29.

El-aflæsning (lejlighed)
Hver lejlighed aflæser årligt eget el-forbrug på el-måler i gang/køkken. Hver andelshaver får besked herom fra:

DONG energy
Telefon: 72 10 20 30
Mail: kundecenter@dongenergy.dk
Web: www.dongenergy.dk

El-pære (udskiftning)
Se under belysning

El-skrald
Bestyrelsen bestiller som regel afhentning af el-skrald i forbindelse med de halvårlige arbejdsdage (april og oktober). El-skrald skal samles i gennemsigtige plasticsække og sættes samlet i porten eller gården.

Bestyrelsen henstiller til, at man i den mellemliggende periode, mellem bestilling af el-skrald, selv skaffer sig af med sit el-skrald eller opbevarer det i loft- eller kælderrum til næste arbejdsdag.

Bestilling af el-skrald:
www.nemaffaldsservice.kk.dk

Facebook
Alle beboere kan tilmelde sig den lukkede facebook-gruppe Sommerdyb. Benyt fx Facebook-gruppen, hvis du har et spørgsmål eller en oplysning til alle i foreningen:

https://www.facebook.com/groups/sommerdyb

Faktura
Faktura til betaling af A/B Sommerdyb sendes til vores ejendomsadministrator DEAS A/S på mail: faktura@deas.dk

Brevhoved skal være som følger:

A/B Sommerdyb
C/O Deas A/S
Dirch Passers Alle 76
2000 Frederiksberg

Faktura (godkendelse og betaling)
Når DEAS har modtaget elektronisk faktura, sender DEAS en mail til formanden og spørger, om faktura kan godkendes. Når formanden har godkendt, betaler DEAS regningen.

Faktura (ordrenummer)
Sommerdybs ordrenummer hos DEAS er: W3F107-161

Forsikring (A/B Sommerdyb)
A/B Sommerdyb er forsikret hos:

Købstædernes Forsikring
Grønningen 1

1270 København K
Telefon: 33 14 37 48
Web: www.kab.dk

Sommerdybs forsikringspolice kan ses under punktet Andelsboligforening.

Forsikring (andelsbolighavere)
Der sondres imellem, hvad andelsboligforeningen hæfter for (er forsikret imod) og hvad andelsbolighaveren hæfter for (er ansvarlig for at forsikre). En tommelfingerregel siger at:

– andelsboligforeningen hæfter for skader på alle lodrette rør, der går igennem lejligheden (fx faldstammer m.m.)
– andelsbolighaveren hæfter for skader på alle vandrette rør, der fører ind i lejligheden (fx vandrør til radiatorer, køkken og bad, gasrør til gaskomfur m.m.). Læs mere herom i vedtægterne (under Andelsboligforening).

Forsikring (Indboforsikring)
Bestyrelsen anbefaler, at hver andelshaver tegner en Indboforsikring. Indboforsikringen kan dække skader i egen lejlighed og skader på Sommerdybs fællesarealer, som andelshaveren eller andelshaverens gæster uforvarende kan være skyld i. Et eksempel på en skade på fællesarealer kan fx være, hvis en andelshaver falder ned ad trappen og kommer til at yde skade på en anden andelshavers dør eller på opgangens trælister. En sådan skade skal dækkes af andelshaveren, der er skyld i skaden, og ikke af A/B Sommerdyb.

Fremleje
Se Sommerdybs regler for fremleje i vedtægterne (under punktet Andelsboligforening).

Fyrværkeri
Fyrværkeri må ikke antændes nogen steder i ejendommen, herunder i porten eller gården (jf. husorden).

Fællesarealer
Fællesarealer er trappeopgange (for- og bagtrapper), gang- og opholdsarealer på loft og i kælder samt gården og porten. Der henstilles til, at fællesarealer holdes ryddelige, dvs. at der ikke stilles private møbler, cykler, ting og sager m.m. på fællesarealer.
Undtagelsen er barnevogne og klapvogne, der må parkeres i indgangspartierne og cykler, der må holde i cykelstativerne i gården.

Gadelaug
A/B Sommerdyb er med i Øvre Dybbølsgade Gadelaug. Vi betaler årligt et beskedent beløb til gadelauget, der står for anlæg og beplantning af grønne gadehjørner langs Dybbølsgade.

Gas
Hver andelshaver aflæser eget gasforbrug på gasmåleren i gang/køkken. Vores leverandør er:

HOFOR (Hovedstadens Forsyning)
Ørestads Boulevard 35
2300 København S
Telefon: 33 95 33 95
Vagt tlf.: 38 88 24 24
Web: www.hofor.dk

Gasmåler
Skal gasmåleren repareres eller udskiftes, skal beboeren selv sørge for det og betale for det. (Beboeren har vedligeholdelsespligten for alt, der er inde i lejligheden).  

Generalforsamling (afholdelse)
Sommerdybs generalforsamlinger afholdes normalt på:

Kulturanstalten
Lyrskovgade 4
1758 København V
Telefon: 82 20 52 80
Mail: info@kulturanstalten.dk
Lokalebookning:

http://kulturogfritid.kk.dk/kulturanstalten/praktisk/booking

Pris for lokaleleje er mellem 300-400 kr. Formanden er oprettet som bruger og booker lokale hos Kulturanstalten.

Generalforsamling (indkaldelse)
Årig generalforsamling afholdes som regel i marts måned. Beboerne indkaldes senest 14 dage før generalforsamlingen.

Generalforsamling (materiale)
Referater fra tidligere generalforsamlinger kan ses under Andelsboligforening (kodeordsbeskyttet område).

Glarmester
Du bestemmer selv hvilken glarmester, du vil kontakte. Bestyrelsen benytter normalt:

Glarmester Worm
Butik

Gasværksvej 12
1656 København V
Værksted og butik
Bülowsvej 4
1870 Frederiksberg C
Telefon: 33 31 40 53
Mail: info@wormglas.dk
Web: http://wormglas.dk

Graffiti (abonnement)
Sommerdyb har abonnement på grafitti afrensning. Vi betaler kvartalsvis for afrensningsabonnementet og eventuelle afrensninger i løbet af kvartalet er gratis. Abonnementet dækker husfacaden og hoveddørene. Kommer der grafitti på væggene i porten eller i gården, skal vi betale særskilt for grafitti afrensning. (Ring til Alliance+ og få et tilbud).

Sommerdyb er tilmeldt graffiti-afrensning (hoveddøre) hos:

Alliance+
Sdr. Ringvej 49A
2605 Brøndby
Telefon: 70 20 70 11
Mail: info@allianceplus.dk
Web: www.allianceplus.dk 
Sommerdybs kundenr.: 43B

Grafitti (afrensning)
Alliance+ kører forbi alle ejendomme, der har grafitti abonnement, i løbet af to dage. Alliance+ bør selv opdage, når der er grafitti på facader eller hoveddøre og selv tage initiativ til at fjerne grafitti. Er grafitti ikke fjernet efter 48 timer, kan bestyrelsen kontakte Alliance+ og orientere om grafitti.

Grafitti (maling af hoveddøre)
NB! Når hoveddørene males, skal Alliance+ kontaktes, da dørene skal imprægneres igen, så det er lettere at fjerne grafitti.

Gård (fejning)
Gården fejes to gange årligt i forbindelse med arbejdsdage.

Hjemmeside: sommerdyb.dk
Denne hjemmeside er udgivet med WordPress og hostet hos Fiberby.

Kontakt Bestyrelsen, hvis du mangler informationer på hjemmesiden eller hvis du har mistet kodeordet til den kodeordsbeskyttede sektion (under “Andelsbolig)”.

Husdyr
Det er ikke tilladt at holde hund, krybdyr, slanger samt i øvrigt større husdyr (jf. husorden).

Husorden
Sommerdyb husorden 

Højvandslukke
Se under Kloak.

Indflytningsmøde (nye beboere)
Indflytningsmøde med nye beboere (2005)

Intern venteliste
Se under Venteliste.

Internet
Fiberby leverer Internet til Sommerdyb. Fiberby giver ikke mulighed for individuelle aftaler – alle lejligheder har samme hastighed: 100 mbit/s (ned) / 100 mbit/s (op) pr. lejlighed. Afgift opkræves månedligt sammen med boligafgiften. Du skal selv kontakte Fiberby, hvis du ønsker at tilmelde eller afmelde Internet i din lejlighed:

Fiberby
Skelbækgade 40 B

1717 København V
Telefon: 33 23 00 99
Mail: support@fiberby.dk
Web: http://fiberby.dk

Juletræ afhentning
Brugte juletræer afhentes gratis i perioden fra helligtrekonger til kyndelmisse (primo januar – primo februar). Der kan bestilles afhentning af juletræer to gange pr. ejendom. Sommerdybs juletræer samles i en bunke i gården, hvorefter der bestilles afhentning på:

www.kk.dk/da/borger/bolig/affald
www.nemaffaldsservice.kk.dk
Telefon 70 10 33 88 #2

Juletræ afhentning (plakat)
Plakat ophænges i opgange til varsling af afhentning af juletræer: Plakat – juletræer

Klapvogne (barnevogne)
Klapvogne (og barnevogne) må stilles i indgangspartierne. Der opfordres til, at “vognparken” er ryddelig og til mindst mulig gene for de andre beboere.

Kloak
Kontakt Bestyrelsen ved akut kloakrensning. Normalt benytter vi:

Jønssons Kloak-Service
Telefon: 40 58 38 38 (døgnservice)
Web: www.joenssons-kloak.dk

Der er installeret højvandslukke i afløbet i varmerummet samt i et kælderrum under Dybbølsgade 14. (Kælderrummet ligger ned ad den smalle gang til venstre for indgangen og på højre side af gangen. Kælderrummet tilhører p.t. Dybbølsgade 14, 1.th.)

Mappe med rørføringstegninger over kloakken ligger i Bestyrelsens kælderrum. Ved ændringer i kloakrørføringen kan nye, tilrettede kloaktegninger indhentes hos:

Teknik og Miljøforvaltningen
Njalsgade 13
2300 København S
Telefon: 33 66 52 00

Kælderrum (loftsrum)
Som udgangspunkt råder hver lejlighed over ét kælderrum og ét loftsrum. Hvert rum er mærket med den lejlighed, som rummet tilhører. Det står beboerne frit for at bytte kælder- og loftsrum indbyrdes. Interne byttehandler bedes meddelt Bestyrelsen, da Bestyrelsen står for administration/tildeling af lofts- og kælderrum.

Loftsrum (kælderrum)
Som udgangspunkt råder hver lejlighed over ét kælderrum og ét loftsrum. Hvert rum er mærket med den lejlighed, som rummet tilhører. Det står beboerne frit for at bytte kælder- og loftsrum indbyrdes. Interne byttehandler bedes meddelt Bestyrelsen, da Bestyrelsen står for administration/tildeling af lofts- og kælderrum.

Lokalplan
Oplysninger om endelige lokalplaner for området Sommerstedsgade / Dybbølsgade kan findes på www.plansystem.dk

Låsesmed
Låsesmed til egen lejlighed betales af beboeren. Låsesmed til fælles areal (port, hoveddøre og bagdøre) betales af Sommerdyb. Vi benytter normalt:

Amager Låseservice ApS
Amagerbrogade 194
2300 København S
Telefon: 32 55 48 58
Mail: info@amagerlaaseservice.dk
Web: www.amagerlaaseservice.dk

Maling (hoveddøre)
Hvis hoveddørene males, skal Alliance+ kontaktes, da dørene skal imprægneres igen, så det er lettere at fjerne grafitti. (Se kontaktoplysninger under Grafitti).

Motorkøretøjer
Motorcykler må ikke stilles i porten og det er forbudt at starte noget motorkøretøj og køre i gården og i porten (jf. husorden).

Miljøbilen
Farligt affald kan afleveres til Miljøbilen, der afhenter på Vesterbro den 2. mandag i måneden (2015). Tjek datoer og stoppesteder her:

www.kk.dk/sites/default/files/uploaded-files/MILJØBILENS KØREPLAN 2015.pdf 

Musik
Musik og støjende underholdning må ikke være til gene for de øvrige beboere og ikke udøves efter kl. 22. Undtagelsesvist, og kun i weekenden, kan høj musik og underholdning accepteres, men de øvrige beboere skal i så fald varsles ved opslag i opgangene. Der skal dog tages hensyn til henvendelse fra beboere i løbet af aftenen (jf. husorden).

Måtter (indgangspartier)
Måtter i indgangspartierne rengøres af ErhvervsService Sjælland Aps i forbindelse med trappevask (hver uge i vinterhalvåret og hver 2. uge i sommerhalvåret). Måtter udskiftes efter behov (fx i forbindelse med arbejdsdage).

Nøgler
Til hver lejlighed hører 2 hoveddørsnøgler samt et antal nøgler til egen lejlighed. Nøgle til egen lejlighed kan du få kopieret hos en nøglebar. Flere hoveddørsnøgler til fælles areal (fortrappe, bagtrappe og port) kan bestilles hos:

Amager Låseservice
Amagerbrogade 194
2300 København S
Telefon: 32 55 48 58
Web: www.amagerlaaseservice.dk

Se også Låsesmed.

Ombygning af lejlighed
Nødvendige byggetilladelser skal fremlægges for bestyrelsen, inden arbejdet begyndes (jf. husorden).

Orkan
Efter orkan eller kraftig storm bør loftet tjekkes skader (opblæste eller ødelagte vinduer, vandskader m.m.)

Ordrenummer
Se Faktura

Overdragelse af andelslejlighed
Se Salg af andelslejlighed

Parkering
Der skal betales for parkering 24/7 – dog undtagen søndag, hvor der er gratis parkering. Der er parkeringsautomat på hjørnet af Sommerstedsgade/Dybbølsgade.

Har du bil, kan du søge om en beboerlicens til billigere parkering. Kontakt:

Teknik- og Miljøforvaltningen
Center for Parkering

Port (lukning)
Porten skal altid holdes lukket og det skal tjekkes, at porten er ordentligt lukket, når man kommer ind i og forlader gården.

Port (reparation)
Hvis der er problemer med porten, så kontakt Bestyrelsen.

Reparation af automatisk lukkemekanisme:
Sæmer & Søn A/S
Dybbølsgade 17
1721 København V
http://saemer.dk
Telefon: 33 22 70 01
Telefon udenfor normal åbningstid: 20 25 60 01

Reparation af portlås:
Amager Låseservice
Amagerbrogade 194
2300 København S
Telefon: 32 55 48 58
Web: www.amagerlaaseservice.dk

Postkasse
Sommerdybs postkasser er af fabrikatet Tommelise. Går låsen i stykker eller mangler der ekstra nøgler, skal andelshaveren selv bestille og betale ved at henvende sig til:

Dani Autonøgler ApS
H. C. Ørsteds Vej 1
1879 Frederiksberg C
Tlf:   33 31 31 89

Læs mere her: dani.dk/kitman-postkassenoegler.html 

Radiator
Skal en radiator repareres eller udskiftes, skal andelshaveren selv sørge for reparation og betaling. (Beboeren har vedligeholdelsespligten for alt, der er inde i lejligheden. Se også Forsikring og Vedligehold).

Radon
Radonniveau målt i kælder og i stueplan er 5 Bq/m3. Til sammenligning er den gennemsnitlige radonværdi i danske parcelhuse på 59 Bq/m3. Sundhedsstyrelsens max.værdi for radon i danske boliger er 100 Bq/m3.

Regning
Se faktura.

Rengøring (fælles arealer)
Rengøring består af afvaskning af gelændere, vindueskarme, balustre og paneler samt nedfejning af spindesvæv på både hovedtrapper og bagtrapper. Rengøring foretages hver 2. måned og udføres af:

ErhvervsService Sjælland Aps
Maj Allé 43

2730 Herlev
CVR.: 35612165
Døgntelefon: 20 15 70 89
Kontaktperson: Martin Pedersen
Administration: Jane Pedersen
Mail: adm@es-sj.dk

Rotter (skadedyr)
Ser du en rotte omkring Sommerdyb (gård, port, etc.), har du pligt til at melde det til bestyrelsen, så der kan blive bestilt skadedyrsbekæmpelse.

Rygning
Rygning foregår i eget hjem. Det er ikke tilladt at ryge på indendørs fællesarealer (fortrappe, bagtrappe, kælder og loft). Ved rygning på egen altan er det ikke tilladt at aske og smide cigaretskodder udover altanen. Ved rygning i gården bedes man tage sit cigaretskod med sig.

Salg af andelslejlighed
Her kan du læse, hvad du skal gøre, når du vil sælge din andel i Sommerdyb:

Salg af andel (DEAS standardprocedure)
Se også Vurderingsrapport

Saltning (ved islag)
Der står poser med salt i Bestyrelsens kælderrum. Hvis du salter for egen hoveddør, bedes du også salte foran den anden hoveddør.

Skadedyr
Ser du skadedyr, fx rotter, omkring Sommerdyb (gård, port, etc.), har du pligt til at melde det til bestyrelsen, så der kan blive bestilt skadedyrsbekæmpelse.

Skorstensfejning
Skorstensfejeren efterser årligt Sommerdybs skorstene samt brædeovne (tilslutning til skorsten) i enkelte lejligheder. I nr. 14 drejer det sig om:  st.th.,  2.th.,  3.tv.  og  3.th. (Der er ingen lejligheder med brændeovn i nr. 29).

Københavns 9. Skorstensfejerdistrikt
Skorstensfejermester Henrik B. Jensen
Erik Eriksensgade 6, 4.th.

2300 København S.
Telefon: 48 39 40 04
Mail: skorstensfejer@henrikbjensen.dk
www.skorstensfejer.dk 

Tilmeldinger, syn og godkendelse af nye ildsteder/skorstene, diverse tekniske spørgsmål samt afmelding af ildsteder/skorstene skal ske til skorstensfejermester Henrik B. Jensen.

Skybrud
Efter skybrud bør loft og kælder tjekkes for vandskader m.m.

Sne
Under og kort efter store mængder sne bør loftet tjekkes for fygesne, vandskader m.m.

(I januar 2011 forårsagede store snemængder på tag indsivning på loftet over Dybbølsgade 14, 4.th. med råd i tagkonstruktion og vandskade i køkkenet i nr. 14, 4.th. til følge. Reparation af skader beløb sig til 200.000 kr.)

Snerydning
ErhvervsService Sjælland Aps tager sig af snerydning (fortorv og gård) mod et ekstra honorar. I tilfælde af store og pludselige mængder sne kan det dog være nødvendigt at beboerne giver en hånd med i snerydningen (fx gangsti i gården). Der står sneskovl i bestyrelsens kælderrum til formålet.

ErhvervsService Sjælland Aps
Maj Allé 43
2730 Herlev
CVR.: 35612165
Døgntelefon: 20 15 70 89
Kontaktperson: Martin Pedersen
Administration: Jane Pedersen
Mail: adm@es-sj.dk 

Storm
Efter kraftig storm bør loftet tjekkes skader (opblæste eller ødelagte vinduer, vandskader m.m.)

Storskrald (bestilling og opbevaring)
Bestyrelsen bestiller storskrald 3 gange om året: januar (juletæer), april (arbejdsdag) og oktober (arbejdsdag). Bestyrelsen henstiller til, at man i de mellemliggende perioder selv skaffer sig af med sit storskrald eller opbevarer det i sit loft- eller kælderrum til næste arbejdsdag. 

Bestilling af storskrald:
www.nemaffaldsservice.kk.dk

Storskrald (cykler)
Kasserede cykler kan enten doneres til Baisikeli Cykelhandel (v/ Dybbølsbro Station) eller de kan afhentes som storskrald. Cykler skal mærkes med en seddel “Fjernes af renovatøren” og skal stilles sammen med det øvrige storskrald.

Storskrald (håndtering)
Storskrald skal kunne håndteres af to mand uden hjælpemidler og må ikke stables i bunker højere end 1,2 meter.
Brædder og lignende bør ikke være længere end 1,5 meter, da storskrald oftest bliver hentet af skraldevogne, der presser affaldet sammen (skraldemænd og forbipasserende kan komme til skade ved knusning af lange brædder). Store bordplader, rør og gulvtæpper bør også skæres i mindre dele.
Skarpe eller stikkende genstande skal emballeres, så skraldemændene ikke kommer til skade. Stikkende søm og skruer skal enten tages ud eller bankes ind i materialet.
Små genstande emballeres, så det er til at håndtere, fx ved at bundte genstandene eller komme dem i gennemsigtige sække eller åbne kasser.

Storskrald (plakat)
Plakat ophænges i opgange til varsling af afhentning af storskrald: Plakat – storskrald

Støj
Vaskemaskiner og andre tekniske eller elektriske hjælpemidler skal installeres, så de ikke ved støj eller på anden måde er til gene for ejendommen eller dens beboere. Brug af boremaskiner og andet støjende værktøj må ikke finde sted mellem kl. 21 og 08 (jf. husorden).

Tag
Ved reparation af utætheder i tag eller tagvinduer benytter vi normalt én af disse leverandører:

Sæmer & Søn A/S
Dybbølsgade 17
1721 København V
http://saemer.dk
Telefon: 33 22 70 01
Telefon udenfor normal åbningstid: 20 25 60 01

Hovedstadens Bygningsentreprise
Greve Main 37
2670 Greve
Telefon: 43 99 36 33
Mail: info@hovedstadens.dk
Web: www.hovedstadens.dk
Kontaktperson:
Jan Jansen
Telefon: 40 59 52 91

Toilet (reparation)
Skal toilettet repareres eller udskiftes, skal beboeren selv sørge for reparation og betaling. (Beboeren har vedligeholdelsespligten for alt, der er inde i lejligheden. Se også Forsikring og Vedligehold).


Trappeopgange

Beboerne må lægge dørmåtter foran egen hoved- og bagdør. Der må ikke stilles andet (som fx planter, skostativer, poser med køkkenaffald m.m.) foran hoved- eller bagdøre.

Trappevask

I sommerhalvåret (1. april – 30. sept.) vaskes hovedtrapperne hver 14. dag. I vinterhalvåret (1. okt. – 31. marts) hver uge. Trappevask udføres af:

ErhvervsService Sjælland Aps
Maj Allé 43

2730 Herlev
CVR.: 35612165
Døgntelefon: 20 15 70 89
Kontaktperson: Martin Pedersen
Administration: Jane Pedersen
Mail: adm@es-sj.dk 

TV
YouSee leverer tv-signal til Sommerdyb og hver beboer kan vælge mellem 3 tv-pakker: YouSee Grund-, Mellem- eller Fuldpakke samt tilkøbe ekstrakanaler og YouSee Plus.
Der er ikke tvungen tv-afgift i Sommerdyb. Man kan også vælge ikke at få tv-signal og tv-pakke fra YouSee. Du skal selv kontakte YouSee, hvis du ønsker at tilmelde eller afmelde tv-signal i din lejlighed:

YouSee
Telefon: 70 70 40 00

Web: http://yousee.dk/ 

Tørresnore (gården)
Vasketøj skal fjernes fra tørresnorene i gården, så snart det er tørt (jf. husorden).

Udlæg
Bestyrelsen godkender, hvad der kan købes ind til Sommerdyb. Har du fået godkendt indkøb (fx materialer i forbindelse med arbejdsdage), bedes du lægge faktura + seddel med dit kontonr. i formandens postkasse. Formanden godkender dit indkøb og sender faktura m.m. til ejendomsadministrator DEAS, der overfører beløbet til din konto.

Vand (forbrug)
Vandforbruget aflæses efter målere placeret på vandrør i køkken og badeværelse (varm- og koldtvandshaner). Vandregnskabsåret løber fra 01.10.-30.09. Årlig vandaflæsning foregår i starten af oktober. Aflæserfirmaet Clorius orienterer beboere om aflæsningsdato (seddel på hoveddøre). Clorius er måleraflæser for ISTA, der står for udarbejdelse af vandregnskab.

ISTA
Service

Tlf.: 77 32 33 66 (kl. 9-14)
Mail: service@ista.dk
Årsaflæsning
Tlf.: 77 32 32 84 (Kl. 9-14)
Flytteaflæsning
Tlf.: 77 32 33 77 (kl. 9-14)
Web: www.ista.dk / Selvbetjening / Bestil flytteaflæsning

Vand (hårdhed)
Vandets hårdhed i København er 18-24 (dH), dvs. hårdt vand.

Vand (skade)
Ved skader, der involverer vand (vandrør, skybrud m.m.) skal forsikringsselskabet kontaktes med det samme:

Købstædernes Forsikring
Grønningen 1

1270 København K
Telefon: 33 14 37 48
Web: www.kab.dk

Varme
Der er fjernvarme i boligerne, der aflæses efter målere placeret på hver radiator. Læs mere her: ISTA kontrolmanual for varmefordelingsmålere

Varmeregnskabsåret løber fra 01.10.-30.09. Årlig varmeaflæsning foregår i starten af oktober. Aflæserfirmaet Clorius orienterer beboere om aflæsningsdato (seddel på hoveddøre). Clorius er måleraflæser for ISTA, der står for udarbejdelse af vandregnskab:

ISTA
Service

Tlf.: 77 32 33 66 (kl. 9-14)
Mail: service@ista.dk
Årsaflæsning
Tlf.: 77 32 32 84 (Kl. 9-14)
Flytteaflæsning
Tlf.: 77 32 33 77 (kl. 9-14)
Web: www.ista.dk / Selvbetjening / Bestil flytteaflæsning

Varmerum
Varmerummet er et aflåst kælderrum under nr. 14. Varmerummet indeholder varmtvandsbeholder (kedel) og rørføringerne fra varmtvandsbeholderen. Mappe med varmeføringstegninger ligger også i varmerummet. CG Entreprise har servicekontrakt på varmesystemet og tilser årligt varmtvandsbeholderen og cirkulationspumpen. Både CG Entreprise og bestyrelsen har nøgle til varmerummet.

CG Entreprise A/S
Hjørnagervej 6

2650 Hvidovre
Telefon: 38 10 42 66
Vagttelefon udenfor normal åbningstid: 40 71 42 66
Mail: cge@cg-entreprise.dk
Web: www.cg-entreprise.dk
Sommerdyb kundenr.: 281

Varmtvandsbeholder (kedel)
CG Entreprise har servicekontrakt på varmesystemet og tilser årligt varmtvandsbeholderen (kedlen) og cirkulationspumpen. Både CG Entreprise og bestyrelsen har nøgle til varmerummet. Se kontaktoplysninger på CG Entreprise ovenfor under Varmerum.

Varmtvandsbeholder (vandkvalitet)
Vandkvaliteten i varmtvandsbeholderen (i varmerummet) tjekkes af:

Krüger Aquacare
Fabriksparken 50
2600 Glostrup
Telefon: 43 45 16 76
Mail: aquacare@kruger.dk
Web: www.aquacare.dk
Sommerdyb kundenr.: 549824
Sommerdyb kundekode: S9999

Varmt vand
Mangler der varmt vand i Sommerdyb, kan det skyldes, at cirkulationspumpen skal efterses. Kontakt en fra Bestyrelsen, der så vil kontakte CG Entreprise. Se kontaktoplysninger ovenfor under Varmerum.

Vaskeri
Der er ikke beboervaskeri i Sommerdyb. Nærmeste møntvaskeri er på hjørnet af Sønder Boulevard og Arkonagade.

Vedligehold (fælles arealer)
Bestyrelsen er ansvarlig for at udarbejde vedligeholdelsesplaner for al udvendigt vedligehold (tag, facader, port, gård, kloak m.m.) og for al indvendigt vedligehold på fælles arealer (indgangsdøre, trappeopgange, kælderarealer m.m.) Vedligeholdelsesplaner er p.t. under udarbejdelse. Tidligere tilstandsrapporter kan ses under Andelsboligforening i den kodeordsbeskyttede sektion.

Vedligehold (lejligheder)
Hver andelshaver er ansvarlig for al indvendigt vedligehold i egen lejlighed. Læs mere om forpligtelsen i Vedtægterne (der kan ses under Andelsboligforening i den kodeordsbeskyttede sektion).

Vedtægter
Sommerdybs vedtægter kan ses under Andelsboligforening.

Venteliste (intern venteliste)
Der er ingen officiel venteliste i Sommerdyb. Det står derfor hver andelshaver frit for at vælge, hvem lejligheden sælges til.
Bor du i Sommerdyb og ønsker du at købe en anden lejlighed i foreningen, opfordres du til selv at kontakte de andre andelshavere og fortælle, at du er interesseret i at overtage deres andel, når/hvis de måtte flytte.
Bor du i Sommerdyb og ønsker du at sælge din lejlighed, opfordres du til at hænge en seddel herom op i begge opgange, så andre beboere i Sommerdyb kan komme i betragtning til at købe din lejlighed.

Vicevært
Sommerdyb har ingen vicevært. Vi er en lille andelsboligforening med et fælles ansvar for at holde vores fælles ejendom i stand. Har du brug for vicevært, bedes du først overveje, om du selv kan afhjælpe problemet. Søg evt. efter information her på siden. Derefter kan du kontakte én fra Bestyrelsen.

Vinduer (forebyggelse)
I regn-, sne-, frost- og stormvejr skal alle vinduer i opgange, lofts- og kælderrum holdes lukkede. Beboerne er ansvarlige for egne lofts- og kælderrum og der henstilles til, at alle, der opdager åbne vinduer på for- og bagtrappe i uvejr, lukker dem (jf. husorden).

Vinduer (skade)
Hvis du får skade på en vinduesrude, så kontakt bestyrelsen. Ved udbedring af vinduer benytter vi normalt:

Glarmester Worm
Butik:

Gasværksvej 12
1656 København V
Værksted og butik:
Bülowsvej 4
1870 Frederiksberg C
Telefon: 33 31 40 53
Mail: info@wormglas.dk
Web: http://wormglas.dk

Vinduespudsning

Fælles arealer
Kældervinduer i gården pudses (udvendigt) af beboerne i forbindelse med arbejdsdage. Vinduer på fortrapper og bagtrapper pudses 4 gange årligt af:


ErhvervsService Sjælland Aps
ErhvervsService Sjælland

Maj Allé 43
2730 Herlev
CVR.: 35612165
Døgntelefon: 20 15 70 89
Kontaktperson: Martin Pedersen
Administration: Jane Pedersen
Mail: adm@es-sj.dk

Private lejligheder
Vinduer (undtagen i stueplan) kan vendes til brug ved vinduespudsning. “Vendefedt” kan lånes hos Bestyrelsen.

Vinter (klargøring)
Hver vinter, fx den 1. december, bør bestyrelsen tage sig af følgende:

  • Nøglehulsspray (nøglehuller i port, hoved- og bagdøre bør sprayes for at undgå knækkede nøgler i låsene)
  • Sneskovl (sættes tilgængeligt i fælles kælderareal)
  • Fortorvssalt (lille pose sættes ved indgangsdør i hver opgang)

Vurderingsrapport (generelt)
Når en andel i A/B Sommerdyb skal sælges, skal der udarbejdes en vurderingsrapport over forbedringer, løsøre og mangler i lejligheden. Vurderingen omfatter alene de forbedringer, som andelshaver (sælger) oplyser at have foretaget og kan dokumentere i form af regninger, kvitteringer, tidligere opgørelser og vurderinger over eventuelle fejl, mangler samt løsøre. Andelshaveren (sælger) er ansvarlig for disse oplysninger. Mangler der dokumentation for forbedringer, fastsættes værdien af forbedringen efter vurderingsmandens bedste skøn og overbevisning.
Ved vurderingen af lejligheden deltager 1-2 medlemmer af bestyrelsen. Andelshaver (sælger) er bedes kontakte bestyrelsen om dette. Læs mere om vurdering her:
DEAS’ beskrivelse af vurdering
Lejlighedsvurdering.dk’ beskrivelse af vurdering
Salg af andel (DEAS standardprocedure)

Vurderingsrapport (bestilling)
Andelshaveren (sælger) skal selv kontakte en vurderingsmand og aftale tid for en vurdering af lejligheden. Andelshaver vælger selv vurderingsfirma, evt. kan ét af følgende to firmaer vælges:

Sommerdybs ejendomsadministrator:
DEAS
Dirch Passers Allé 76
2000 Frederiksberg

Byggeteknisk afdeling:
Att.: Preben Chr. Rehøj
Tlf.: 21 61 90 06
Mail: pcr@deas.dk

Lejlighedsvurdering.dk
Helmsvej 13

2880 Bagsværd
Tlf.: 44 98 10 24
Mail: info@lejlighedsvurdering.dk

Vurderingsrapport (betaling)
Andelshaver (sælger) betaler for vurderingen.

Vurderingsrapport (forberedelse)
Andelshaver (sælger) nedskriver alle forbedringer, der er foretaget i lejligheden. Benyt fx

DEAS skema til forbedringer og løsøre eller Lejlighedsvurdering.dk skema til forbedringer

Vurderingsrapport (varighed)
En vurderingsrapport er gyldig i 6 måneder.

VVS
Mindre VVS-arbejde i egen lejlighed:

Du kan selv bestemme, hvilken VVS leverandør, du vil kontakte. Bestyrelsen benytter:

Sæmer & Søn A/S
Dybbølsgade 17
1721 København V
http://saemer.dk
Telefon: 33 22 70 01
Telefon udenfor normal åbningstid: 20 25 60 01

Større VVS-arbejde på fælles arealer (varmerum, kælder, gård, etc.):
Kontakt altid en fra Bestyrelsen ved større VVS-arbejde. Normalt benytter vi:

CG Entreprise A/S
Hjørnagervej 6
2650 Hvidovre
Telefon: 38 10 42 66
Vagttelefon udenfor normal åbningstid: 40 71 42 66
Mail: cge@cg-entreprise.dk
Web:
www.cg-entreprise.dk
Sommerdyb kundenr.: 281

CG Entreprise har servicekontrakt på varmesystemet og tilser årligt varmerummet. CG Entreprise har nøgle til varmerummet.

Website: sommerdyb.dk
Dette website er udgivet med WordPress og hostet hos Fiberby.
Kontakt Bestyrelsen, hvis du mangler informationer på hjemmesiden eller hvis du har mistet kodeordet til den kodeordsbeskyttede sektion (se kontaktinformationer under Andelsboligforening). 

Årsrapport / årsregnskab
Årsrapporter kan ses under punktet Andelsboligforening (kodeordsbeskyttet område).